"Bir Artı Bir - Jojo Moyes" - Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Bir Artı Bir
Kitabın Yazarı: Jojo Moyes
Kitabın Türkçe'ye Çevireni: Elif Tozlu
Kitabın Yayınevi: Pegasus
Kitabın Sayfa Sayısı: 455
Kitabın Goodreads Puanı: 3.93/5
Kitaba Benim Puanım: 6/10




Daha önce Jojo Moyes kitapları okumuş ve sevmiştim. Bu sefer kitap fuarında epeydir herhangi bir kitabını satın almadığım Pegasus yayınlarına uğradım ve aldığım kitaplardan biri Bir Artı Bir oldu. Ooo, iyi ki paramı bu kitaba harcamışım, harcamasam yazık olurdu demiyorum ancak verdiğim paraya da acımıyorum. Yani kitap orta şekerli...

Bir kitapta en sevdiğim şeylerden biri beni şaşırtmasıdır. Kitap beni iyi yönde şaşırtabiliyorsa, o kitap benim nazarımda muhteşemdir. Bir Artı Bir'de böyle bir şey benim için söz konusu olmadı. Olaylar beklediğiniz şekilde ilerliyor. Akışı değiştirmese de iki yerde şaşırdım: biri, çocukların onca şeyden sonra babalarının yanlarında kalmak isteyebilecekleri düşüncesinin verilmesi. O an neredeyse yıkılıyordum. İkincisi; Nicky'nin bloğunda yazdıklarının ardından okuyucularının oldukça yüklü bir para göndermiş olmaları. İşler orada böyle mi yürüyor?

Tanzie'nin matematik yeteneğini çok sevdim. Zaten kitabımız bu konu üzerinden ilerliyor. "Bu kadınlar çoğunlukla biraz deli oluyor. Çünkü adamların hepsinin başka birinden çocuğu var. Ya da bir sürü kız arkadaşları. Yani istatiksel olarak tekrar aldatmaları mümkün. Ama kadınların hiçbiri istatistikleri düşünüyormuş gibi görünmüyor." diyor kitabın 128. sayfasında Tanzie. Sanırım kendisini sevmeye burada başladım. Gerçekleri görebilmek için sahip olmamız gereken şey matematik mi yoksa?

Kitabın abartılarından biri, bence, tüm o yolculuğu gerçekten hiç olumsuz bir şey söylemeden veya yapmadan geçiren Edvard'dı. İnsanların iyi olduğuna dair inancımı kaybediyorum galiba, o yüzden birinin hiç tanımadığı insanları öyle uzak bir mesafeye götürmesi bana şuan fantastik derecede inanılmaz geliyor. :)

Diğer bir puan kırdığım yön ise, birbirlerine 4 gün gibi bir sürede aşık olmuş olmaları. Gerçekten mi? 4 gün bir arabada beraber yolculuk yaptınız diye birden hiç yabancı değilmişsiniz gibi mi oldu? Tamam, bu bir roman. Daha uzun sürse muhtemelen sonu gelmezdi ama...

Alıp okuyabileceğiniz bir kitap Bir Artı Bir. Hoş bir vakit geçirmenizi sağlayabilecek nitelikte bir kitap, ama beklentilerinizi fazla yüksek tutmadan. :)

"Olasılık yasası; büyük sayılar yasasıyla birlikte, olasılıkları yenmek için bazen istediğiniz sonucu almak üzere bir olayı artan sayılarda tekrarlamak gerektiğini söylüyor. Ne kadar çok yaparsan istediğin sonuca o kadar yaklaşıyorsun. Ya da basitçe anneme açıkladığım gibi, bazen denemeye devam etmen gerekiyor."

Yorumlar