"Savaş Atı - Michael Morpurgo" - Kitap Yorumu

Savaş Atı filmini izledikten sonra bir kitabı olduğunu öğrendiğim ve okumak istediğim kitaplar listesine giren bir kitaptı. Özellikle yazarın bir röportajında kitap hakkında sorulan soruya verdiği cevap ve kitabın bir atın ağzından anlatılması benim çok ilgimi çekmişti. Kitabı bulduğum ilk fırsatta okudum ve çok çok beğendiğimi söyleyebilirim.




Kitabın Adı: Savaş Atı(War Horse)
Kitabın Yazarı: Michael Morpurgo
Kitabın Türkçe'ye Çevireni: Arif Cem Ünver
Kitabın Yayınevi: Tudem
Kitabın Sayfa Sayısı: 160
Kitabın Goodreads Puanı: 4.09/5
Kitaba Benim Puanım: 8/10

Arka Kapak

ONLARI SAVAŞ AYIRDI.
MÜCADELELER SINADI.
SEVGİ BİRLEŞTİRDİ.

SAVAŞ ATI

Ödüllü yazar Michael Morpurgo'dan,
savaşların en kötüsünde yaşanmış
gerçek bir dostluğun hikayesi.

Benim Yorumum
     Kitabın konusundan azıcık bahsedecek olursam; Albert'ın babası çiftlikte bir ata daha ihtiyaçları olduğu için at alır, sonra Albert ve Joey(at) çok iyi anlaşırlar. Ancak gel gör ki çiftlik işleri bazı sebeplerden ötürü bozulur ve borçları ödeyemeyecek duruma gelirler. Bu sırada savaş başlar. Asker ve at alabilmek için kasabaya gelen askerlerden(Yüzbaşı Nicholls) biri atı güzel bir fiyata alır.

     Konudan bu kadar bahsetmek yeter. Daha fazla devam edersem, kendimi tutamayıp tüm kitabı anlatacağım.


     Kitabın kapağında "Çocuklar ve Gençler İçin Kaleme Alınmış 3 Ödüllü Bir Başyapıt" denmesinden hepimizin anlayacağı üzere kitabın dili oldukça basit. Akıcı ve sade bir dili var.

     Ancak çocuklar ve gençler için yazılmış olmasının olumsuz yanı bazı yerlerde gerçekçi olmayışı. En azından bence... Savaşı destekliyor falan değilim ama savaşan bütün askerlerin bunu düşünmediğinin farkındayım. Burada şundan bahsediyorum; kitaptaki bütün askerler savaşı gereksiz ve aptalca buluyor. Evet sonuna kadar haklılar. Ama hepsi böyle düşünüyor.

     Filmi izlediğimde bir atın kısa süre içinde o kadar el değiştirmesine şaşırmıştım. Kitapta da el değiştiriyor ancak o kadar fazla değil.

      Ben kitabı çok beğendim. Herkesin okuyabileceği nitelikte bir kitap. Ama kitabı mı filmi mi diye soracak olursanız... Filmi derim. Filmi izlerken gerçekten çok duygulanmıştım. Kitabı izlerken o kadar etkilenmedim.

     Fırsatını bulduğunuz bir zaman bu kitabı okumanızı öneririm, keyifli okumalar. :)

"Sen bu işi daha önce yapmışsın dostum," dedi. "Belli oluyor. İngilizlerin deli olduklarını zaten biliyordum, fakat senin gibi atları arabaya koştuklarını görünce bundan iyice emin oldum. Zaten bu savaşında temelinde aynı şey yok mu? Hangi tarafın daha deli olduğunu bulmaya çalışıyoruz ve belli ki siz önce başlamışsınız. Savaştan önce de deliymişsiniz."

Savaş Atı - Sayfa: 73

Yorumlar