Peeta Mellark Benim İçin Kimdir?

Yaklaşık iki haftadır bloğa yazamıyorum. Quizler, ödevler, yapılan başka planlar derken neredeyse iki haftadır da bir kitabı bitiremiyorum. (Bu arada şu ana kadar gerçekten çok güzel şeyler öğrendiğim bir kitap. Bittiğinde muhtemelen sizlere de okumayı tavsiye edeceğim.)

Ödevler demişken... Ben ilahiyat öğrencisiyim ve şu an Arapça hazırlık okuyorum. Okuma dersimizin ödevi favori herhangi bir şeyi yazmamızdı. Peki ben ne yazdım? Açlık Oyunları'nı. (Ve tam not aldım. :D)

Geçen gün hazırlık sınıflarına yönelik bir kompozisyon yarışması oldu. İdolünüz olan birini yazın dediler. Babanızı vs. yazabilirsiniz de dediler. Hazırlık okuduysanız bir fikriniz vardır. Aile hakkında o kadar çok şey yazıyorsunuz ki artık hatasız şekilde yazabilecek seviyeye geliyorsunuz. Kolaya kaçmak istemedim ve Peeta Mellark hakkında yazmaya karar verdim. İdolüm olmayabilir ama kesinlikle çok sevdiğim bir karakter. Bir buçuk saat vermelerine rağmen ben ancak yarım sayfa yazabildim. Yani anlayacağınız yetiştiremedim. Dedim ki bu konu benim içimde kalmasın. En azından bloğuma yazayım.

Peete Melark Benim İçin Kimdir?


İlk kitapta hepimiz bir ara Gale'in tarafında olmuşuzdur. Çünkü Peeta'nın sevgisinin ne derece olduğunu bilmiyorduk. Ancak Peeta'nın yıllarca onu okuldan eve dönerken izlemesi, annesinin öfkesine rağmen ona ekmek yollamaya çalışmış olması, kendilerini göz önüne çıkarıp Katniss'e oyunda yardım edecek sponsorlar bulmaya çalışması ve kendisinden geçip direk Katniss'in bu oyundan sağ çıkan kişi olmasını istemesi...


Bu davranışlarından hareketle Katniss'i gerçekten çok sevdiğini anlayabilmiştim. Bence şu an aşk yazan kitapların birçoğundaki gibi aşkın tensel bir çekim olmadığı nadir hikayelerden biri. Bu yönüyle hem yazara, hem kitaba hem de Peeta'ya +1 puan veriyorum.


Birinci kitabın sonunda Katniss ne yapacağını bilemez bir haldeyken Peeta'nın bunu hiçbir şekilde üstelememesi ve aralarına bir duvar örmemiş olması da Peeta'nın ne kadar ince düşünceli biri olduğunu gösteriyor bence.


İkinci oyunlarda yeniden kendilerinin bulunacağını öğrendiklerinde Katniss'in haklı olarak bir kriz geçirmesi ama Peeta'nın muhteşem bir iradeyle bu tür bir krize girmeden hemen Haymitch'in yanına gidip oyunlardan sağ çıkması gereken kişinin gene Katniss olduğuna dair onu ikna etmeye çalışması... Katniss onu sevmiyor olsa bilse aynı fedakarlığı tekrar yapabilmesi, yapmayı istemesi... Şimdi düşünüyorum da o muhteşem hikayenin yanında çok muhteşem bir aşk da okumuşuz aynı zamanda.


Kabuslarından sonra Katniss'in yanında kalması, en sevdiği rengin günbatımındaki turuncu olması, etrafındaki hiçkimseye karşı kırıcı olmaması onu benim gözümde çok daha sevilebilir bir karakter yapıyor.


İlk oyunlarda treni daha Capitol'e girerken insanlara kendini sevdirmeye çalışması, ilk oyunlardan önceki programda Katniss'i sevdiğini itiraf etmesi, Cato kendisini yakaladığında parmağıyla Cato'nun eline bir çarpı işareti çizmesi, ikinci oyunlardan önce Katniss'in hamile olduğunu söylemesi ve şuan aklıma gelmeyen birçok örnekle Haymitch'in dediği gibi şunu diyebilirim; "Çocuk ne yaptığını biliyor."


Ama bence en önemli özelliği hep güzel konuşması. Hiçbir şekilde şiddet kullanılmadan insanın yalnızca konuşarak neler yapabileceği konusunda çok güzel örnekler var Peeta'da. Mesela ikinci oyunlardan önce Capitol'dekilerin dahi o yılki oyunları istememesini sağlaması. Ve bu güzel konuşma özelliğini daha çok Katniss'le konuşurken görüyoruz sanırım. Katniss'in sıkıntılı her anında onu kurtarmayı başarabiliyor.



Ve son kitapta Capitol'den kaçırıldıktan sonra Katniss'i tamamen düşman bilmesine rağmen gerçekleri öğrenmek istemesi adına gerçek-gerçek değil oyununu oynamaları.

Aynen kompozisyon yarışmasında yazdığım sözle bitireceğim: "Peeta gibi bir eş bulabilmek isterdim."


- Lütfen "Sen hangi kafayla bir yarışmada böyle bir şey yazdın?" diye sormayın. :D
-Ve sizlerinde bu konudaki fikirlerinizi öğrenmek istiyorum. Sizce Peeta yeterince iyi bir karakter mi? Eksikleri var mı? Abartılmış mı? Ya da Katniss'in yerinde olsaydınız sizin seçiminiz ne olurdu? Peeta mı Gale mi?

Yorumlar

  1. Yazını çok beğendim bende tam bir Peeta hayranıyım galiba yazındaki bilgileri ödevimde kullanıcağım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder