"Şahidin Gözleri - Agatha Christie" - Kitap Yorumu

Eylül ayında Altın Kitaplar'ın her ay düzenlediği ve 55 kitap hediye ettiği yarışmasına katılmıştım. Ve ilk defa bir kitap kazandım. -Aslında daha önce de Artemis'in yılbaşı fotoğrafı yarışmasını kazanmıştım ama onlar yılbaşında hediyeyi gönderemedi, sonra sevgililer günü hediyesine dönüştü, ancak benim elime ulaşmadı. O yüzden o sayılmaz. :D- Bir hafta geçmeden kitap elime ulaştı. Bu yüzden Altın Kitaplar'a çok çok teşekkür ediyorum.



Kitabın Adı: Şahidin Gözleri(Ordeal by Innocence)
Kitabın Yazarı: Agatha Christie
Kitabın Türkçe'ye Çevireni: Çiğden Öztekin
Kitabın Yayınevi: Altın Kitaplar
Kitabın Sayfa Sayısı: 279
Kitabın Goodreads Puanı: 3.73/5
Kitaba Benim Puanım: 5/10


Arka Kapak

Londra'nın zengin ailelerinden Argly'lerin malikanesi korkunç bir cinayetler sarsırılır. Zengin, güzel ve iyi yürekli Bayan Argly başına şömine maşası vurularak öldürülmüştür. Tüm şüpheler evin oğlu Jacko Argly'yi işaret eder. Ömür boyu hapse mahkum olan genç adam cezaevinde zatürreden ölür.

...Ve iki yıl sonra Arthur Calgary adında biri ortaya şok edici yeni bilgilerle çıkar: Jacko suçsuzdur. Bu gelişme ailedeki eski yaraların açılmasına ve belki de gerçek katilin yeniden harekete geçmesine neden olacaktır...

Benim Yorumum

Bu sefer kitabın konusuna şöyle kısaca bir değinmeyeceğim çünkü arka kapakta asıl katilin kim olduğu dışında bütün bilgiler verilmiş gibi duruyor. Bu konu hakkında daha dikkatli olunmalı diye düşünüyorum. Kitabın arka kapağını bir özet olarak düşünmeyip, okuyucunun ilgisini çekecek başka şeyler yazmalılar.


Bu arada kapak açısından oldukça zengin bir kitap. Neredeyse her ülkede ve basımda kapak farklılık göstermiş gibi duruyor. Ama zannediyorum içerikle en alakalı olan kapak hemen yukarıda koymuş olduğum - bir kadın cesedi olan - kapak.


Kitabın başları beni pek sarmadı açıkçası. Ne yalan söyleyeyim, ortaları da sarmadı. Hatta bu gerçek hayatta olan bir şey olsaydı katilin asla bulunamayacağını düşünürdüm. Ama bu en nihayetinde bir roman ve katil ortaya çıkmalı. O yüzden sonuna kadar devam ettim.

Kitabın en tatmin edici kısmı kesinlikle sonları. Hiçbir somut delile dayanmadan yalnızca psikolojik gerekçelerle katili bulmaları... Ve katilin öldürme sebebi de oldukça şaşırttı beni.


Kitabın karakterleri garip. Bir tek Jacko'yu hayal etmekte zorlanmadım kafamda. Eniştesi öldüğünde günlük bir olaymış gibi bunu telefonda anlatan mı ararsınız, yoksa takıntılı şekilde eşine bakan bir bayan mı...

Üslup bana pek güzel gelmedi. Ya da bilmiyorum, belki karakterlerin konuşma şeklini özel olarak öyle ayarlamıştır. Ama bir cinayet romanına göre hepsi çok kibar geldi. Yavrumlar, canımlar, cicimler...

(?!)

Kısacası vaktiniz varsa sonu için okunabilecek bir kitap. Son sayfa hariç. :D Ama üslubundan hoşlanırsanız kitabı benden çok daha fazla seveceğinizi söyleyebilirim. Keyifli okumalar. :D

Yorumlar