"On Küçük Nefes - K. A. Tucker" - Kitap Yorumu

Eveet, ben bu yıl fuardan aldıklarımı okumaya devam ediyorum. Muhtemelen hepinizin hakkında iyi yorumlar okuduğu bu kitabı ben de okudum. Ama keşke okumaz olaydım. Yani siz şimdi okuma listenize aldıysanız bu kitabı ve henüz satın almadıysanız, bir göz gezdirin. Yok kitabı satın da aldıysanız okumayın. Çünkü okuma zevklerimiz benziyorsa "Niye aldım ben bu kitabı?" diye sorabilirsiniz kendinize.



Kitabın Adı: On Küçük Nefes(Ten Tiny Breaths)
Kitabın Yazarı: Kathleen A. Tucker
Kitabın Türkçe'ye Çevireni: Belgin Selen Haktanır
Kitabın Yayınevi: Hyperion
Kitabın Sayfa Sayısı: 287
Kitabın Goodreads Puanı: 4.21/5
Kitaba Benim Puanım: 1/10

Arka Kapak

Sadece nefes al Kacey. On küçük nefes. İçinde tut. Hisset. Sev
Dört sene önce arabalarına sarhoş bir sürücünün çarpması sonucu annesiyle babasını, erkek arkadaşını ve en yakın dostunu kaybeden Kacey Cleary'nin hayatı yerle bir olmuştu.

Hala kaza anında arabanın içinde sıkıştığını ve annesinin son kez nefes alışını duyduğunu hatırlayan Kacey, geçmişini geride bırakmak istiyordu. İki otobüs bileti alarak on beş yaşındaki kız kardeşi Livie ile hayatlarına yeniden başlamak üzere Michigan'dan kaçıp Miami'ye gelmişlerdi. İlk başlarda geçim sıkıntısı çektikleri halde Kacey endişeli değildi. Her şeyin üstesinden gelebileceğini düşünüyordu. Tek istisna, 1D dairesindeki gizemli komşularıydı. Alev alev yanan mavi gözleriyle, derin gamzeleriyle ve kusursuz bedeniyle Trent Emerson, iyi çocuk ve kötü adam arasındaki karşı koyulmaz çizgiyi temsil ediyordu. Trajik geçmişi yüzünden katı bir mizaca sahip olan Kacey, herkesi kendinden uzak tutmaya kararlı olsa da ikisi arasındaki karşılıklı çekim dayanılmazdı. Trent ise Kacey'nin herkese kapattığı kalbine girmek için her şeyi yapabilirdi... Her ikisinin dünyasını paramparça edecek müthiş bir sırrı açıklaması gerekse bile.

"Dokunaklı, enfes bir hikaye. Güldüm, ağladım, kendimden geçtim ve kendi on küçük nefesimi aldım." Cora Carmack, İlk Defa adlı romanın yazarı

Benim Yorumum

Kapağın hafif bir albenisi var. Alayım, bir okuyayım diyorsun. Normalde arka kapak okumam çünkü özet mahiyetinde olan bir çok arka kapak var. Ben yaklaşık 170. sayfalarda arka kapağı okudum. Çünkü artık herhangi bir spoiler içereceğini düşünmüyordum. Ancak öyle olmadı. Arka kapağı okuyunca kitabın içinde beni şaşırtan hiçbir yer olmadı. (Tek bir yer hariç. O da zaten küçük bir olay olduğu için arka kapakta bahsetme ihtiyacı duymamış olmalılar.)


Karakterler dikkat edilmeden mi hazırlanmış yoksa Tucker felsefik olarak yaklaşıp kiminin koyu kestane göreceği saçı kimi kızıl da görebilir mi demeye çalışmış. Çünkü yazarımız 14. sayfada Kacey'nin saçlarını koyu kestane olduğunu yazmış. Ancak daha sonralarında hep kızıl olarak geçiyor. Bu yalnızca Kacey için geçerli değil. Trent'in de saçları renk değiştiriyor.

Beni rahatsız eden diğer bir şey kitaptaki herkesin mavi gözlü olması. Kacey, Livie, Trent, Fırtına, Mia... Ve bir diğer şey kimsenin normal kahkaha atmaması ve her defasında kafalarını geriye atıp kahkahalarla gülüyorlar.

Karakterlerin hepsi uç noktalarda. Kacey kötü ama basit bir kötü değil. Livie iyi ama akıllı bir iyi değil. Trent yakışıklı ama öyle böyle değil. Yani kısacası karakterler açısından beni tatmin eden hiçbir şey yoktu.


Kitap romantik olarak geçiyor ancak kesinlikle romantik değil. Dram öğeleri içeriyor ama dram değil. Komedi unsuru belki içeriyordur ama ben Kacey'nin herhangi bir esprisine gülmedim. Kitapta gülebildiğim tek şey böylesine zayıf bir kitabın nasıl basılmış olduğuydu. Daha önce -14'lü yaşlarımdayken- hikaye yazdığım olmuştu. Ve 14'lü yaşlarda yazılan başka hikayelerde okudum. Kesinlikle onlardan daha profosyonel değil. He kitabın türüne gelirsek, yeni yetişkin... (Evet, son dönemlerin modası.)


Bu arada kitap bir seriymiş. In Her Wake(#0.5), On Küçük Nefes(#1), One Tiny Lie(#2), Four Seconds to Lose(#3), Five Ways to Fall(#4). 

Kitabın sonu bile gerçeklikten uzak fazla iyilik doluydu. Yani kısacası ben bu kitabı biraz bile sevmedim. Benim için gerçek bir vakit kaybıydı. Bu sebepler sizin için yeterliyse, siz vaktinizi öldürmeyin. Yok gene de merak ediyorsanız, siz bilirsiniz. :D

Yorumlar