6 Haftada Aman Tanrım Diyeti Sonuçları

Herkese merhaba.
6 hafta önce "6 Haftada Aman Tanrım" diyetine başlamış ve 3 gün sonrasında başladığım hakkında bloğumda bir yazı yazmıştım. Bugün diyetten sonraki ilk gün ve ben neler yaparak nasıl bir sonuç elde ettiğimi sizlerle paylaşmak istiyorum. :)



Öncelikle şunu söylemeliyim ki; bu yazın yahut ilkbaharda -her daim yaz olan bir yerde yaşıyorsanız bütün yıl- yapabileceğiniz bir diyet. Çünkü sabah yaptığınız soğuk duş veya küvetiniz varsa soğuk suyun içinde bekleme işi soğuk havalar için oldukça ürkünç.


Diyette en önemli şeylerden biri ne kadar kilo vermek istediğinize bağlı olarak geçmememiz gereken karbonhidrat miktarı. Ben de bunu tam olarak hesaplayabilmek için her gün yediğim şeylerin listesini tuttum ve kalorilerini değil, karbonhidratlarını hesapladım. Her ne kadar 120 karbonhidratı geçmemem gerekse de hesabını yaptığım 37 günün 18'inde sınırı aştım. Kimisinde yalnızca 1, kimisinde 10 kimisinde 120 karbonhidrat kadar daha fazla tükettim.


Şimdi; ben günümü anlatayım.

1- Sabahları yaklaşık olarak 10 dakika kadar soğuk duş aldım.
2- Sonrasında kendim ve kardeşim için sade kahve hazırladım. Başlarda içmek oldukça zordu. Çok acı geliyor. Yavaş yavaş alışıyorsunuz. Bu seferde köpüğüne takılmaya başlıyorsunuz. Ama herhalde artık orta derecede kahve yapabiliyorum. :D (Diyetin artılarından birisi.)
3- Hazırlanıp, yürüyüşe çıktık. Yürüyüş yolu evimize pek yakın değil. Yaklaşık olarak 20 dakikalık bir yürüyüşten sonra yürüyüş yoluna ulaşıyoruz. Başlarda 300 metrelik parkurda 12 tur atıyorduk(3600 metre). Sonra 14, 15 derken artık 20 tur yürüyoruz (55 dakika kadar sürüyor).
4- Eve geldikten sonra 7-10 dakikalık esneme hareketlerinden sonra yemek yemek için saat 12'ye kadar bekliyorduk.
5- Genel olarak kahvaltımız şöyle; 1 haşlanmış yumurta, domates, salata, süzme peynir, 2-3 adet siyah zeytin, 1 dilim tam buğday veya kepek ekmeği.
6- Öğleden sonra 5'ten sonra yemek yemek istemediğim için ikinci öğünümün saatini 5 olarak ayarladım. Kitabın dediğine göre benim vermek istediğim kilo için (4,5) ikinci öğünden önce 15 dakika avlan bekle yapmalıydım. Ancak ben yarım saat avlan, yarım saat bekle uyguladım. Yani 4'te spora başlıyordum, 4,5'tan 5'e kadar da yemek yemek için bekliyordum. 

Peki ikinci yaptığın yarım saatlik spor neydi diye sorarsanız;

http://www.youtube.com/watch?v=TFSVVN5ck1s

Çok eğlenceli bir dans videosu. Yaparken aşırı zorlanmıyorsunuz ama kesinlikle epey terliyorsunuz. :D


Bunun dışında kitapta ayda 3 kere veya haftada 1 kere yapılacak sıkı tempolu bir spordan bahsediliyor. Bunun için spor salonuna gitmeyi önerse de gidemeyecekseniz de pilates vs. yapabilirsiniz demiş. Ben de Ebru Şallı ile 21 Günde Yağlarınızdan Kurtulun DVD'sini her hafta Cumartesi günleri yaptım.




Yaptıklarımdan bu kadar bahsettikten sonra sıra geldi sonuçlara.

İlk haftanın sonucu; 800 gram verdim.
İkinci haftanın sonucu; 600 gram verdim.
Üçüncü haftanın sonucu; 800 gram verdim.
Dördüncü haftanın sonucu; 600 gram verdim.
Beşinci haftanın sonucu; 900 gram aldım.
Altıncı haftanın sonucu; 100 gram verdim.

Yani diyete başlarken 56,5 kiloydum. Bu 6 haftadan sonra 54,5 kiloyum. Toplamda 2 kilo verdim.

Kilo açısından pek bir değişim olmasa da sabahları yaptığım yürüyüş etkisiyle (en azından ben öyle olduğunu düşünüyorum) bacaklarımda sıkılaştı.

Bu diyet sonucunda;

Göğüsten 2 cm,
Belden 2 cm,
Kalçadan 5 cm,
İç bacaktan 1,5 cm,
Koldan 1 cm

inceldim.

Sonuç olarak; uzun sürede yavaş yavaş kilo vermek istiyorsanız bu diyeti uygulayabilirsiniz. Ama yukarıda belirttiğimi unutmayın. (Bunun bir sıcak hava diyeti olduğunu) Bunlar en nihayetinde benim sonuçlarım. Sizlerde bu diyeti yaptıysanız açıkçası sizlerinde sonuçlarını öğrenmek isterim. Sonuçta benim sonuçlarımda bir problem olduğu açık. :D Herkesteki öyle olmamıştır herhalde. :D

Bir yazının daha sonuna geldik. Sizlere formda olduğunuz, olacağınız, sağlıklı günler diliyorum. :D

Yorumlar