"İlk Aşk - John Green" - Kitap Yorumu

John Green'in daha önce okuduğum tek kitabı olan Aynı Yıldızın Altında'yı okuduktan sonra fazlasıyla abartılan bir yazar olduğunu düşünmüş ve diğer kitaplarını okumakla zaman kaybetmemem gerektiğini düşünmüştüm. Sonra "İlk Aşk" kitabı çıktı. Tabii ki birden John Green sevgim alevlenip almadım kitabı. Bir yerde kitabın konusuna rastlayıp, yan karakterlerden birinin Müslüman olduğunu görünce merak ettim. Bir de John Green'in röportajlarında bu Müslüman karakter için "düşünceli ve dogma olmayan bir Müslüman karakter olsun istedim" dediğini görünce, artık bu kitabı almalıydım. Bu arada röportajdaki cümlede bir anlatım bozukluğu var. "Dogma olmayan ve düşünceli" olmalı...


Kitabın Adı: İlk Aşk (An Abundance of Katherines)
Kitabın Yazarı: John Green
Kitabın Türkçe'ye Çevireni: Çiçek Eriş
Kitabın Yayınevi: Pegasus
Kitabın Sayfa Sayısı: 320
Kitabın Goodreads Puanı: 3.80/5
Kitaba Benim Puanım: 5/10


Kitabın Arka Kapağı

Konu ilişkiler oldu mu, Colin Singleton'ın tipi Katherine isimli kızlar… Ve konu Katherine isimli kızlar oldu mu, Colin her seferinde terk ediliyor. Tam sayı vermek gerekirse, on dokuz kere. Bir yol macerasına atılan, evden kilometrelerce uzaktaki bu anagram âşığı, hali harap, üstün zekâlı gencin cebinde on bin dolar, peşinde kana susamış bir yaban domuzu ve hemen yanında televizyon bağımlısı, şişman dostu vardır… Ama bir tane bile Katherine yoktur. Yarattığı formülle tüm romantik ilişkilerin geleceğini hesaplamayı uman Colin, Katherine Öngörülebilirliği Teoremi'ni ispatlamak için debelenmekte, tüm Terk Edilenler'in öcünü almanın ve sonunda kızı kapmanın peşindedir. Aşk, dostluk ve ölü bir Avusturya-Macaristan arşidükü, insanın kendisini yeniden keşfetmesini konu alan bu çok katmanlı romana şaşırtıcı bir son ve sıcacık bir yön katıyor.

Benim Yorumum

Neyse işte. Aldım kitabı, okudum. Ve gene muhteşem bir üslup yoktu. Ama arada yazmış olduğu dipnotlar bu sefer gerçekten eğlenceliydi. Sık sık matematik konusuna girildi. Hiçte sevmem... :D Zaten matematikle ilgili dipnotlarda istemezseniz okumayabilirsiniz uyarısı veriliyor. Meraktan gene okudum gerçi de, anladığım bir şey olmadı...


John Green'in Müslüman karakterine namaz kıldırması... Burdan Green'e 10 puan. Ama namaz kıldırıp bira içtirmesi ve daha birçok kötü davranışı yaptırması... Ne kadar dogmatik olmayan ve düşünceli bir Müslüman öyle. Neyse en azından sonunda üniversiteye de kaydoldu, kötü alışkanlıklardan da kurtuldu da... :P

(Fotoğraf bana ait değildir.)

Hep yan şeylerden bahsettim. Çünkü Colin'e dair hatırladığım tek şey üstünzekalı ve dahinin arasındaki farkın ne olduğu. Elbette yalnızca bu değil, sonuçta kitabı yeni okudum ama üstünzekalı olmak bu kadar sıkıcı mı yani... Yoksa Colin sonda dahi oldu mu?

Neyse artık John Green'in kitaplarına o kadar katı yaklaşmam herhalde. 10 üzerinden 5 verilebilir. Keyifli okumalar. :D

Yorumlar

  1. benim fikrimce John Green kitapları orjinal dilden yani ingilizceden okunmalı çünkü ilk aşk ve Alaskanın peşinde kitaplarını İngilizce okudum arkadaşımda görüp aa çeviri nasıl olmuş acaba diye baktığımda bazı şeylerin kaybolmuş olduğunu fark ettim tabi ki bu çok ama çok normal çeviride ill birşeyler kaybolur dahası John Green zeki bir yazar ve dilini harika kullanıyor tabi ki bu benim gözümden bir yorum zira fazla övüldüğü için bende senin gibi çok tedbirli yaklaşmıştım sırf meraktan almış alırken de ben bunu beğenmeyeceğim görürsünüz demiştim bir bakmışım John Green'i sevmiş gitmişim :D Ah ne uzun konuştum kıssadan hisse orjinalinden okursan daha çok seveceğini düşünüyorum :D (dilim tutulacak bir gün tek cümleyle anlatabileceğim bir şeyi asırlar süren bir konuşmaya çevirdiğim için)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bir gün orjinalinden okuyabilecek kadar güzel bir İngilizcem olursa bu tavsiyeni dikkate alıp okumadığım bir John Green kitabı okuyacağım. :D Gene de dediğim gibi, şu saatten sonra pek olumsuz da yaklaşmam John Green kitaplarına. :D

      Sil

Yorum Gönder