"Eragon - Christopher Paolini" - Kitap Yorumu

Eragon arkadaşımdan ödünç aldığım ve anca 3 hafta gibi bir sürede bitirebildiğim bir kitap. 3 hafta çok uzun bir süre, biliyorum. Şimdi merak ederseniz şayet, hayır, çok kötü olduğundan değil bitirmemin bu kadar uzun sürmesi. Hayır hayır, kişisel meselelerden ötürü falan da değil. Kitabın yorumuna geçeyim, orada anlatacağım...


Kitabın Adı: Eragon
Kitabın Yazarı: Christopher Paolini
Kitabın Türkçe'ye Çevireni: Zeliha İyidoğan Babayiğit
Kitabın Yayınevi: Altın Kitaplar
Kitabın Sayfa Sayısı: 509
Kitabın Goodreads Puanı: 3.77/5
Kitaba Benim Puanım: 6/10


Arka Kapak

Bir Çocuk...
Bir Ejderha...
ve Soluksuz Macera!

Bütün gece uğuldayarak esen rüzgar dünyayı değiştirecek izleri de beraberinde getirdi.
"Eragon muhteşem bir kitap... Bay Paolini'ye şapka çıkarır, onu candan kutlarım."

Anne McCaffery
Dragonriders of Pen Serisi'nin Yazarı

Benim Yorumum

Eragon'un kitap kapağı muhteşem derecede kasvetli. O koyu mavi tonu gerçek bir ejderhada hoş duracak olsa da kapak üstündeki ejderhada pek hoş olmamış. Kapak üstündeki ejderhamız Eragon'un ejderhası Saphira. Ancak kitabın adı Eragon iken kapakta yalnızca Saphira'nın olmayaymış, daha güzel olurmuş diye düşünüyorum ben. (Ya da belki Saphira'nın resmi, Eragon'un adı olsun diyerekten öyle bir takım yapmışlardır.)

(Mesela buradaki gibi olabilirdi. Tabii ejderha bu kadar kötü çizilmeseydi.)

Ejderhaların olduğu dünyaları seviyorum. Yani kitabın konusunu sevdim. Ejderhalar, süvariler, gerçekten büyük dağlar, cüceler, elfler, kralın elinden kurtarılması gereken bir krallık, Brom... Kitabın daha 15 yaşında olan -kitabı yazarken 16'sına girmiş ve sonraki bir yıl da kitabı baştan daha düzgün yazmış- biri tarafından yazılmış olması gerçekten güzel. Yine baş kahramanda kitabın yazarına bol bol rastlıyoruz.

(Gene güzel bir kapak. Saphira arkada çok hoş olmuş. Ancak Eragon'un yanındaki insanları çıkartamıyorum.)

Konu güzel, dünya güzel, elf güzel... de üslup kötü. O kadar sıkıcıydı ki benim için, işte o yüzden kitap anca 3 haftada bitti. Özellikle sonlara doğru kitabın daha önceki sayfalarında hiç karşılaşmadığımız özel isimlerle karşılaşınca baya bir kafa karıştırıcı oldu okumak. 

Yani üslubuna dayanabilecekseniz okunmaya değer bir kitap. 10 üzerinden 6 verilir. 

Keyifli okumalar. :D


Yorumlar