"Senden Önce Ben - Jojo Moyes" Kitap Yorumu


Senden Önce Ben'in hakkında düşüncelerim gayet olumlu. Çok kısa bir özet geçersek: Yardıma ihtiyacı olan biri ve ona yardımcı olan kişi arasındaki ilişki. İki tarafında birbirine neler kattığını bu kitapta gözlemleyebiliyoruz.


Kitap bana Can Dostum filmini çok çok anımsattı. Ancak onun sonunu daha çok beğenmiştim açıkçası.

Kadının (Jojo Moyes) çok akıcı bir dili var yahut çeviren öyle çevirmiş. Ama kesinlikle durağan bir anlatım yok. Kardeşim arkadaşından almıştı kitabı ve sadece kafamı dinlemek için ilk bölümü okuyayım derken bir baktım kitabı bitirmişim. (Elbette tek oturuşta kitabı bitirmedim ama bir gün sürmedi.)

Karakterler çok iyiydi. Lou ve Will'in dışında yan karakterler de tam oturtulmuştu ve arada başka kişilerin ağzından anlatıma girmesi olaya farklı bir bakış açısıyla yaklaşmanıza yardımcı oluyor. (Merak etmeyin öyle çok yerde değil. Yalnızca 4 defa ve 4'ü de farklı kişiler.)

İnsanın içinde başkalarına yardım etme isteği uyandırıyor. Ancak her ne kadar biz o kişilere yardım etsek de bazıları inatçı bir biçimde engelini gözardı etmek istemiyor. Kitabımızda olduğu gibi... Will de bunu sık sık vurguluyor zaten. Muhteşem bir hayatı varken birden tepetaklak olduğunu...

Kısacası benim açımdan kesinlikle okunması gereken bir kitap. 10 üzerinden rahatlıkla 8 verebiliriz. O kadar övdün de neden tam puan vermedin diye sorarsanız; sonunu beğenmediğim için bu puanı verdim. (:

Keyifli Okumalar! :)

Yorumlar