"Eşimin Eşi Yok - Sema Maraşlı" - Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Eşimin Eşi Yok
Kitabın Yazarı: Sema Maraşlı
Kitabın Yayınevi: Profil Kitap
Kitabın Sayfa Sayısı: 186
Kitabın Goodreads Puanı: 3.33/5
Kitaba Benim Puanım: 8/10

Eşimin Eşi Yok evlilikler hakkında verilecek tavsiyeleri hikayeleştirilmiş olarak anlatan bir kitap. Yani bir kişisel gelişim kitabı ama aynı zamanda hikaye kitabı da.

Ben normalde böyle cici kitaplar okumam. Bu kitabın başlığı olan cümleyi daha önce eşim bana söylemiş olduğu için başlık ilgimi çekti. Sonra da sordum "Sen bana böyle demiştin ama buradan görüp falan mı demiştin hayatım?" :)

Ama dikkat ettiyseniz oldukça yüksek bir puan verdim kitaba. 10 üzerinden 8.

Dili muhteşem bir şekilde akıcı bir kitap. Eskiden duraklarda, yolda vs. çok rahat bir şekilde kitap okuyabilen ben son zamanlarda bunu bırakmıştım çünkü okuduğum kitaplar tam bir odaklanma ister nitelikte kitaplar. Bu kitap sayesinde heba olan vaktimi tekrar değerlendirmeye başladım. O yüzden sizin de böyle akıcı bir şekilde olduğunu bildiğiniz kitapları tavsiye etmenizi istiyorum ki benim yollarda geçen vaktim daha fazla heba olmasın.

Her hikaye başında atasözleri veya başka kişilere ait sözler kullanılmış hikayeleri pekiştirmek amaçlı.

"Bir erkek karısına baktığı, karısı da kendisine baktığı vakit Allah her ikisine rahmet nazarı ile bakar ve erkek karısının elini tuttuğu zaman her ikisinin de günahları parmakları arasından dökülüp gider." - Hz Muhammed (s.a.v)

"Saygınlık kadının içindeki canlılığı alıp götürdü." - G. Bernard Shaw

"İyi bir evlilik ancak iyi bir iletişimle, taviz verilerek ve dürüst olunarak yürütülebilir." - Ali Reyhanlıoğlu

"Şüphe genellikle yararsız bir ıstıraptır." - Samuel Johnson

Hikayelerde suç hep karşı tarafta olmuyor, genelde her iki tarafta oluyor. Yani karakterlerimiz çuvaldızı kendilerine batırmaktan çekinmiyorlar. Buradan çıkarılabilecek en temel şey sanırım ortada bir problem varsa dışarıda aramaktan önce kendi içine bakmak.

Okumanızın kesinlikle sizlere bir şeyler kazandıracağı bir kitap. İsterseniz evli olun, isterseniz olmayın bazı şeyleri daha iyi anlayabilmenizi sağlayacak bir kitap.


Kitabı bu kadar övdüm. O zaman nereden puan kırdım? Kitabın içindeki "Bildiğin Yol" isimli hikayede eşler arasında tartışma çıkmaması için birbirlerine yalan söylemeleri tavsiye ediliyor. 

Kadın olarak eşinizin isteğine "Tamam" deyin ama bildiğinizi yapın. Daha sonra eşiniz bu konu hakkında sorduğunda da işin içinden çıkmasını bilin deniyor aslında. Yani yalan söyleyin denmiyor açıkça. Ama tamam deyip bildiğinizi yapmanız durumunda "Tamam" sözcüğü bir yalan oluyor. Daha sonra bu konu hakkında görüşülürken söylenen diğer yalanlar da cabası.

Ben daha çok dini açıdan bakıyorum. Elbette bazı yerlerde buna cevaz verilmiş hadislerde. 

İnsanların söylediklerinden hiçbir şeyde yalana ruhsat verildiğini işitmedim; ancak şu üç durum müstesna;
1; Harpte
2; İnsanların arasını bulmada
3; Kadının kocasına, kocanın da karısına karşı -ailenin düzeni için söylediklerinde-.
(Müslim, Birr 27)
Elimizde böyle bir hadis var, evet. Ancak hikayede geçen şekliyle bir yalanın bu kategoriye girdiğini düşünmüyorum. Hadiste cevaz verilen aslında kişinin biraz da zarureten söylemesi gerektiği durumlar kastediliyor diye düşünüyorum. Mesela Hz Ömer hakkında olan rivayetlerden birinde, Hz Ömer kadına "Eşine onu sevmediğini söyledin mi?" diye soruyor. Kadın da evet diyor çünkü yalan söylemek istemediğini belirtiyor. Hz Ömer de böyle bir durumda söyleyebileceğini söylüyor.
Ama eğer siz eşinizin size "Balığı bugün fırında yapma, kızartma yapalım" dediğini duymanıza rağmen "Balığı bugün kızartma yapma, fırında yapalım dedin diye duydum" derseniz; ki bunu ertesi gün eve misafir geleceği ve evin kokmasını istemediğiniz için derseniz bence bu izin verilen yalanlardan değil.
Dikkat ettiyseniz çok ufak bir konu ve bunun için bile yalan söylüyorsanız, günlük yaşamımızda ufak birçok şey oluyor. O halde yalan söyleme oranlarınız artabilir. Yalancının mumu da yatsıya kadar... Aile düzeni için söylediğinizi düşündüğünüz yalanlar ailenizin düzenini bozan başlı başına şeyler olabilirler.

Okumanızı tavsiye ederek, yazımı burada sonlandırıyorum. Sormak istediğiniz bir şey varsa yorumlardan ulaşabilirsiniz. :)

Yorumlar

  1. Boşanma sorunuma bir son verebildiğimi ve evliliğimi tekrar geri getirebildiğimi size memnuniyetle anlatırdım, kocamın boşanma davası açmasına ne oldu bilmiyorum, onu bundan vazgeçirmeye çalıştım ama beni dinlemedi, aklıma gelen herhangi bir yerden yardım istemekten başka seçeneğim yoktu ve DR Ajayi ile iletişime geçecek kadar ileri gittim ve şimdi ondan yardım istediğim için memnunum. Çünkü Dr Ajayi olmasaydı evliliğim ne olurdu bilmiyorum çünkü kocamı seviyordum ve onu kaybetmeye dayanamıyordum. Büyü sihir gibi çalıştı, kocam değişti ve planladığı boşanma yerine sevgi göstermeye başladı. Artık benim için her şey yerli yerinde olduğu için çok mutluyum. Evlilik sorunları yaşayan ve buna bir son vermek isteyen herkese Dr Ajayi'yi memnuniyetle tavsiye ederim. Gerçek bir büyücünün yardımına ihtiyacınız varsa, Whatsapp / Viber: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com üzerinden Dr Ajayi ile iletişime geçin, sizi yarı yolda bırakmayacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder