"Hayvanlılar Şehri - Lauren Beukes" - Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Hayvanlılar Şehri (Zoo City)
Kitabın Yazarı: Lauren Beukes
Kitabın Türkçe'ye Çevireni: Nur Küçük
Kitabın Yayınevi: İthaki
Kitabın Sayfa Sayısı: 340
Kitabın Goodreads Puanı: 3.64/5
Kitaba Benim Puanım: 5/10




Şu sıralar ya ben gerçekten çok az kitap okuyabildiğim için kitapların dilleri bana ağır geliyor ya da şu sıralar gerçekten okumak için dilleri ağır olan kitaplar seçiyorum. Hayvanlılar Şehri 3 yıl önce tüyap kitap fuarında gördüğümden beri okumayı istediğim bir kitaptı. O kadar bekleyebildiysem sanırım bu beklentimin aslında çok yüksek olmadığını gösteren bir işaret. Tüyaptan 5 liraya aldım.

Herkese hitap edebilecek bir kitap olduğunu düşünmüyorum ama farklı bir tarzda ilerleyen bir şeyler okumak istiyorsanız önerebileceğim bir kitap.

Benim için dili yalnızca ağır değil, aynı zamanda sertti. Ya var olan ve benim hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadığım ya da kendi kurmuş olduğu dünyasında var olan müzik endüstrisini vs. okurken kafamın karıştığı zamanlar oldu. Aslında yazarın sonda belirttiği notuna göre zaten yapmaya çalıştığı şey "fantastik olanı inandırıcı hale getirmek". Müzik endüstrisi elbette fantastik falan değil. Ama içine gireceğiniz dünya kafanızın karışmasına sebep olacak.

Aslında kafamın karışmasına sebep olmasının sebeplerinden biri ele aldığı konuya göre sayfa sayısının gerçekten az olması. Böyle dünyalar barındıran kitaplar -en azından benim okuduğum kadarıyla- genelde seri olur. Bir suç işleyene bir hayvan verilmesi gibi şeylerin tarihini de bilebilseydik güzel olurdu ama o zaman da asıl konudan epey uzaklaşırdı muhtemelen.

Kitabın içinde öyle yerler var ki adeta "kadın Türkiye'de gelecekte nelerin popüler olacağını görmüş" falan diyorsunuz. Bakın size onlardan bir alıntı;

"Peki kız kardeşin?"
"Peki kız kardeşim mi?"
"Yani senin için mi oradaydı?"
"Benim için mi orada?"
(sayfa 101)

Görebileceğiniz başka ufak nitelikte şeyler de var. Bu bakımdan okuması eğlenceli bir kitap. :)

Sonlara doğru fantastik olan inandırıcı hale gelmiyor maalesef. Ya tam fantastik bir dünya olsun, ya tam anlamıyla gerçek bir dünya benim için. O yüzden kitabın sonunun tatmin etmediğini söyleyebilirim.

Okuyacak olanlara, keyifli okumalar diliyorum. :)



Yorumlar