Gittim Gördüm Geldim (3 Tutku: Kitap Kahve Çikolata Festivali)

(Naneli çikolata benim için oldukça güzeldi. Aslında diğeri acı biberli almak istemiştim ama kardeşim kendisinin de yiyebileceği bir şey olmasını istediği için portakallıyı tercih etti.)


Festivalin adı biraz uzun olsa da aslında oldukça iyi tanımlayan bir ad. Kitap okumayı belki herkes sevmiyor ama kitap okumayı sevenlerden çikolatayı ve özellikle kahveyi sevmeyen çok nadirdir sanıyorum.

Bu yıl ilki düzenlenmiş olan festival 18-27 aralık tarihleri arasında Harbiye Askeri Müzesi'nde gerçekleştiriliyor. Yazıyı biraz geç yazıyorum evet, yarın gidebileceğiniz son gün. Ben daha önce oraya gitmediğim için yolu bulmakta zorluk çekebilirim diye düşünmüştüm, biraz da internette tam bir yol tarifi bulamadığımdan ötürü. Ama gerçekten gidilmesi kolay bir yer. Ben Mobiett uygulamasından "Harbiye" durağından geçen otobüslere baktım ve benim en yakınımda olan otobüs numarasını bularaktan müzeye ulaştım.


Normalde bu tarz (en azından içinde kitap bulunan) festivaller öğrencilere ücretsiz oluyor. Ama bu festivalde kişi ayrımı gözetmeksizin herkes 5 liraya bilet alıyor ve öyle giriş yapıyor.

Büyük bir mekan değil, aksine küçük bir mekan. Öyle uzun uzadıya gezebileceğiniz tarzda değil. Girişte -ve başka yerlerde- Cafe Crown'dan kahve alabilir ve kitap standlarını o şekilde dolaşabilirsiniz.

Tüyap'ta onca kitabın arasında hangisine bakacağımıza şaşırıyoruz ama burada öyle olmuyor. Yavaş yavaş hepsine bakabilirsiniz. Yine diğer kitap fuarlarında reklamı büyük olan standlarda dolaşırken, küçük olanlar arada kaynayabiliyor. Daha önce adlarını hiç duymadığım onlarca kitap gördüm. Tabii adlarını duymadığım on binlerce kitap var ama "Şeytanın Cinsiyeti Kadındır" diye bir kitap olduğunu bilmiyordum ve herhalde bilmek istemezdim.

İlk katta yine buzlu yoğurt -çikolatalı ve kahveli seçenekleriyle- alabilir ve onu yiyerek de dolaşabilirsiniz. Gerçi hava biraz soğuk ama tadı güzel, tavsiye ederim.

İkinci katta bir çikolata bir bisküvi, birkaç kahve standı var. (Tamam, ben daha çok yemek yemeye gitmişim galiba.) Kalemlik, defter, kupa tarzında şeyler satan Tosbaa standı da ikinci katta. 

Kenarlarda oturup dinlenebileceğiniz, çikolatalarınızı yiyebileceğiniz, kahvelerinizi içebileceğiniz yerler mevcut. Ve en son çıkarken, yoruldunuz diyelim, karnınız da aç, hemen çıkışın orada New York Sosislisi -yanlış hatırlamıyorsam- mevcut.

Güzel vakit geçirebileceğiniz, hoş bir festival. Bir daha tekrarlanırsa benim tek isteğim herhalde daha fazla çikolata standı olması olur. :)

Gidip gezecek olanlara, iyi gezmeler. Gitmeyi isteyip gidemeyeceklere, inşallah bir dahaki sefere gidebilirsiniz ve zaten gitmek istemeyenler bu yazıyı okumuyordur herhalde.

Yorumlar